Експериментальна робота



На підставі наказу  РІПОПП  з 2010 року педагогічний колектив Білозерської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 працює над експериментом  «Формування соціально-адаптованої особистості засобами громадянського виховання»
             Педагогічним колективом загальноосвітнього навчального закладу спільно з науковим керівником та науковими консультантами дослідно-експериментальної роботи було визначено та науково обґрунтовано тему, мету та завдання дослідно-експериментальної роботи.
 Мета експериментальної роботи :
Обґрунтувати, розробити та експериментально перевірити систему проектно- технологічних засобів формування соціально-адаптованої особистості у процесі громадянського виховання школярів.
Завдання експерименту:
1.     Обґрунтувати модель соціальної адаптації учнів до сучасних умов життєдіяльності в українському громадянському суспільстві
2.     Створити   систему проектно-технологічних засобів  формування соціально-адаптованої особистості в процесі громадянського виховання школярів.
3.     Створити комплекс діагностуючих засобів вивчення рівня соціальної адаптованості учнів до умов життєдіяльності в українському  громадянському суспільстві.
4.     Розробити та експериментально перевірити  методики залучення учнів до участі у громадянських проектах виховної спрямованості.
Методи дослідження:
Ø теоретичні: аналіз джерел з досліджуваної проблеми шляхом вивчення філософської, соціальної , педагогічної та соціологічної  літератури;
Ø емпіричні: спостереження, індивідуальні та колективні бесіди, тестування, інтерв’ювання, анкетування, вивчення шкільної документації, вивчення, узагальнення і систематизація результатів експерименту;
Ø педагогічний експеримент (констатуючий, формуючий, контрольний);
Ø математично-статистична обробка експериментальних даних, систематичний моніторинг експерименту .
Теоретико-методологічну основу експериментальної роботи становлять закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», Національна доктрина розвитку освіти, концепції громадянського  та національного виховання; концептуальні положення виховної роботи (І. Бех, М.Макаренко, І. Зязун, В.Сухомлинський, К.ушинський та ін.); теорії особистісно-діяльнісного підходу (В.М. Каньєв, Л. Виготський, О. Леонтьєв, І. Якиманська та ін.).
Термін експерименту: 2010-2016 рр.
Етапи експериментальної роботи:
І. Підготовчий етап (2010-2011 н.р.)
11.1.    Вивчення та аналіз науково-методичної літератури та педагогічного досвіду з теми експерименту.
21.1.    Діагностика готовності педагогічного колективу до інноваційної педагогічної діяльності.
31.1.    Нормативно-правове забезпечення дослідно-експериментальної роботи.
41.1.    Формування творчих груп з проблеми для проведення експериментальної роботи.
51.1.    Проведення педагогічної ради, учнівської та батьківської конференцій, громадських слухань, присвячених даній темі.
61.1.    Налагодження спільної діяльності з установами, які здійснюють науково-методичне керівництво дослідно-експериментальною роботою, а саме Південноукраїнським регіональним інститутом післядипломної освіти педагогічних кадрів, Білозерським районним методичним кабінетом.
71.1.    Проведення вхідного моніторингу «Рівень готовності вчителів, учнів, батьків до участі в експерименті».
ІІ. Діагностико-концептуальний етап (2011-2012 н.р.)
1.1.         Обґрунтувати модель соціальної адаптації учнів до сучасних умов життєдіяльності в українському громадянському суспільстві.
1.2.         Створити систему проектно-технологічних засобів формування соціальної-адаптивної особистості в процесі громадянського виховання школярів.
1.3.         Створити комплекс діагностуючих засобів вивчення рівня соціальної адаптованості учнів до умов життєдіяльності в українсько-громадянському суспільстві.
1.4.         Розробити та експериментально перевірити методики залучення учнів до участі у громадських проектах виховної спрямованості.
1.5.         Діагностика рівня соціальної адаптованості учнів, їх входження в громадський простір українського суспільства.
1.6.         Діагностування вчителів, визначення рівня їх підготовки до експериментальної  діяльності, комунікаційних та організаторських умінь.
ІІІ. Формувальний (2012-2014 рр.)
3.1.Впровадження моделі соціальної адаптації учнів до сучасних умов              
       життєдіяльності в українському громадянському суспільстві  з її
       корекцією.
3.2.Реалізація системи  проектно-технологічних засобів формування
      соціально-адаптованої особистості в процесі громадянського виховання
     школярів.
3.3.Реалізація методик залучення учнів до участі у громадянських проектах 
      виховної спрямованості.
3.4.Уточнення критеріально-оціночних показників. Відбір найбільш
      оптимальних діагностичних методик.
3.5. Визначення меж застосування інновацій, умов найбільш їх ефективної
      реалізації. Розширення баз експерименту.
ІV. Узагальнювальний етап (2014-2015 рр.)
1.1.         Статистично-кількісний та описово-якісний аналіз результатів експерименту.
1.2.          Виявлення ступеня відповідності результатів експерименту меті та гіпотезі дослідження.
1.3.         Проведення експертизи результатів експериментального дослідження, їх презентація.
1.4.         Розробка рекомендацій по темі дослідження.
1.5.         Розробка наукового звіту по результатах експериментального дослідження.
V. Коректувальний етап (2015-2016 н.р.)
     Внесення корективів і відповідних змін у систему  проектно-технологічних засобів формування соціально-адаптованої особистості в процесі громадянського виховання школярів з урахуванням матеріально-технічних, фінансово-економічних умов у Білозерській загальноосвітній школі
І-ІІІ ступенів №3.
Корегування методик залучення учнів до участі у громадянських проектах виховної спрямованості.






З  Європою разом

     У рамках швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей  в Україні – DOCCU» з нагоди ухвалення рішення Ради Міністрів ЄС про скасування візових вимог для громадян України  у Білозерській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №3 Білозерської районної ради Херсонськолї області проходили заходи ( загальношкільна лінійка, години спілкування, засідання самоврядування), спрямовані  на формування  свідомої громадянської позиції, любові та поваги до України, почуття гордості за український народ.
       Це свято в черговий раз підтверджує , що Європа починається не за кордоном України, вона починається у серці кожного українця. Ми живемо в унісон з Європою, мислимо по- європейські, у нас спільні ідеали.

     Зв'язки між Україною та Європейським Союзом виміряються століттями. І ЄС і Україна прагнуть розвитку, тісного та взаємовигідного партнерства, яке лягає в основу майбутнього нової Європи, це результат багаторічної інтеграційної діяльності.










Немає коментарів:

Дописати коментар